Eksperti: Kaujas laukā Ukrainā okupanti arvien vairāk izmantos bezpilota sauszemes transportlīdzekļus

Konfliktu zonas
Sargs.lv/Defense News
Krievu okupantu bezpilota sauszemes transportlīdzeklis
Foto: Krievu okupantu bezpilota sauszemes transportlīdzeklis Foto: AP/Scanpix

Kamēr bruņoti gaisa droni un artilērija apdraud karaspēka pārvietošanos Ukrainas frontes līnijās, eksperti sāk novērot, ka kaujas laukos parādās bezpilota sauszemes transportlīdzekļi. Sociālajos medijos izplatītajos kadros līdz šim novērotās sistēmas, šķiet, ir paredzētas loģistikas vajadzībām, lai karavīriem nebūtu jāpamet savi ierakumi.

Ar Kremli saistīts "Telegram" kanāls nesen publicēja klipu, kurā it kā redzams, kā Krievijas bezpilota sauszemes transportlīdzeklis piegādā frontes karavīriem krājumus, vienlaikus izvairoties no Ukrainas dronu triecieniem.

"Tā kā gaisā darbojas tik daudz bezpilota lidaparātu, pārvietošanās ir kļuvusi ļoti sarežģīta abām pusēm," medijam "Defense News" sacīja ASV bāzētā analītiskā centra "Center for Naval Analyses" pētnieks Sems Bendets. "Tāpēc pastāv iespēja, ka tādus parastus uzdevumus kā loģistika, apgāde un evakuācija drīzumā veiks bezpilota sauszemes transportlīdzekļi. Reaģējot uz to, Ukrainas un Krievijas bruņotie spēki šādiem uzdevumiem izmanto "vienkāršas, paštaisītas bezpilota platformas", piebilda S. Bendets.

Federiko Borsari, Vašingtonā bāzētā Eiropas politikas analīzes centra (CEPA) pētnieks, sacīja, ka publicēto video, visticamāk, ir uzņēmis Krievijas 87. strēlnieku pulks. Šis pulks pašlaik darbojas rūpnieciskajā zonā uz dienvidiem no Avdijivkas.

Abi eksperti ir vienisprātis, ka, spriežot pēc platformas izskata, to varētu būt montējuši karavīri vai brīvprātīgie frontes līnijās. S. Bendets norādīja, ka Krievijas karaspēks pašlaik testē citus līdzīgus projektus - gan kāpurķēžu, gan riteņu.

Lai gan šobrīd nav skaidrs, vai pašdarinātie roboti varētu transportēt ievainotu karavīru, analītiķi apgalvo, ka video redzamais robots teorētiski varētu veikt šo darbu.

Šķiet, ka transportlīdzekļa pamatkonstrukcija ir aptuveni 1,5 metrus gara un 1,20 metrus plata, ar divām pagarināmām plāksnēm vidusdaļas priekšpusē un aizmugurē, lai pārvadātu vienu karavīru.

Krievijas nesenie eksperimenti ar sauszemes robotiem varētu liecināt par tendenci. "Plašais bezpilota prototipu klāsts, pie kuriem strādā Krievijas uzņēmumi, ir skaidrs signāls, ka Maskava uzskata šo segmentu par svarīgu savām nākotnes militārajām spējām."

Dalies ar šo ziņu