Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam (VUGD) ir izstrādāts plāns nepārtrauktas darbības nodrošināšanai, kas paredz noteiktas darbības un risinājumus, tajā skaitā, arī savstarpējo saziņu, lēmumu pieņemšanu un dienesta pienākumu pildīšanu, dažāda līmeņa apdraudējumu gadījumā, atklāj VUGD.
VUGD ir apzinājis dažādus risinājumus, kā operatīvo dienestu palīdzību padarīt pieejamu iedzīvotājiem daļēji ierobežotu, ierobežotu un sakaru pārrāvumu gadījumā. Līdzās tam apzināta arī citu valstu, īpaši Ukrainas pieredze.
Konkrēto risinājumu ieviešana ir atkarīga no apstākļiem - sakaru pārrāvuma veida, paredzamā ilguma, pieejamā sakaru veida un tā tālāk. Šie risinājumi var būt, piemēram, papildu fiksētā telefona numura aktivizēšana, pieteikumu saņemšana sociālajos tīklos, tīmekļvietnes čatbotā, uzsvēra dienestā.
Jau ziņots, ka vienu no Dānijas lielākajiem mobilo telefonsakaru tīkliem 29.novembrī piemeklēja nopietni sakaru traucējumi, kas neļāva klientiem sazināties ar ārkārtas situāciju dienestiem.
Šo traucējumu dēļ vismaz viena slimnīca bija spiesta samazināt nekritisko medicīnisko aprūpi. Drošības dienesti dažos rajonos patrulēja ielās, meklējot cilvēkus, kam vajadzīga palīdzība.
Telekomunikāciju tīkls TDC paziņojumā presei pavēstīja, ka problēmas var būt radījusi kļūme programmatūras atjauninājumā, kas veikts pēdējo 24 stundu laikā. Nav iemesla uzskatīt, ka šo traucējumu iemesls būtu kiberuzbrukumi.
Dažos valsts rajonos bija traucēta arī vilcienu un autobusu kustība signalizācijas problēmu dēļ, kas izraisīja haosu stacijās un cilvēku iesprostošanu vilcienos, ziņoja Dānijas mediji.
Dānijas Kiberdrošības centrs un Dānijas Aizsardzības spēku izlūkdienests nevarēja apstiprināt, vai šīs signalizācijas problēmas ir saistītas ar telefonsakaru traucējumiem.
TDC vēlāk paziņoja, ka ir atradis risinājumu, kas ļauj klientiem veikt zvanus, lai gan ar sliktāku skaņas kvalitāti. Kompānija aicināja klientus, kuriem nepieciešams veikt ārkārtas zvanus uz numuru 112, vispirms izņemt no aparāta SIM karti.