Aizvadītajā nedēļā Baltijas valstu gaisa telpā patrulējošās NATO iznīcinātājlidmašīnas bija spiestas pacelties gaisā sešas reizes, lai pārtvertu Krievijas militārās lidmašīnas. Tā, atsaucoties uz Lietuvas Aizsardzības ministrijas apkopotajām ziņām, vēsta Igaunijas sabiedriskais medijs ERR.ee.
NATO Gaisa patrulēšanas operācija Baltijas valstīs tiek veikta no diviem militārajiem lidlaukiem - Šauļos Lietuvā un Amari gaisa spēku bāzes Igaunijā.
Parasti NATO lidmašīnas Krievijas militāros gaisa kuģus pārtver Baltijas valstu patrulēšanas teritorijas robežās un pavada tos, līdz tie atstāj šo zonu.
Aizvadītajā nedēļā visas Krievijas gaisa kuģu pārtveršanas notikušas starptautiskajā gaisa telpā virs Baltijas jūras, netālu no Krievijai piederošā militarizētā Kaļiņingradas eksklāva.
Lidojot gan no Kaļiņingradas uz Krievijas iekšieni, gan no Krievijas uz Kaļiņingradu, šīs valsts gaisa spēku piloti parasti izvēlas īsāko ceļu, lidojot, vai nu ļoti tuvu Baltijas valstu gaisa telpai, vai pat to pārkāpjot.
Saskaņā ar Lietuvas Aizsardzības ministrijas sniegto informāciju, NATO lidmašīnas 13.jūlijā pārķēra vienu Krievijas Gaisa spēku lidmašīnu, kura atgriezās kontinentālajā Krievijā no Kaļiņingradas. Lidmašīnai bija izslēgts transponders, kaut arī lidojumā plāns bija iesniegts. Šīs lidmašīnas apkalpe uzturēja sakarus ar gaisa satiksmes vadības centru.
14. jūlijā NATO iznīcinātāji ceļā no Krievijas uz Kaļiņingradu pārtvēra vienu Krievijas militāro lidaparātu. Lai gan lidmašīnas apkalpe uzturēja sakarus ar gaisa satiksmes vadības dispečeriem, tā nebija iesniegusi nedz lidojuma plānu, nedz ieslēgusi lidmašīnas transponderi.
Tikmēr 15. jūlijā vienas dienas laikā NATO lidmašīnām nācās pacelties gaisā divas reizes. Vienā gadījumā tika pārtverta no Kaļiņingradas uz Krievijas teritoriju lidojošā Krievijas Gaisa spēku lidmašīna, kuras transponders bija izslēgts, lai gan apkalpe bija iesniegusi lidojuma plānu un uzturēja sakarus ar gaisa satiksmes vadības centru. Otrs todien konstatētais gadījums bija teju identisks. Tiesa, lidmašīna lidoja no kontinentālās Krievijas uz Kaļiņingradu.
Arī 17. jūlijā NATO lidmašīnas pacēlās, konstatējot Krievijas lidmašīnu, kura lidoja no Krievijas uz Kaļiņingradu bez ieslēgta transpondera vai iesniegta lidojuma plāna. Šīs lidmašīnas apkalpe gan uzturēja sakarus ar gaisa satiksmes dienestu.