Francijas Jūras spēku jūras patruļlidmašīna, kura piedalās NATO uzsāktajā operācijā “Baltic Sentry”, nodrošinot zemūdens infrastruktūras drošību Baltijas jūrā pret Krievijas diversijām, šonedēļ aizvadītā lidojuma laikā tikusi pakļauta nopietnam Krievijas elektroniskās karadarbības uzbrukumam, tostarp izgaismota ar uguns vadības sistēmas radaru, ziņo Francijas medijs “LeFigaro”.
Francijas lidmašīna” Atlantique 2” trešdien 15. janvārī pacēlās no Bretaņas militārā lidlauka, lai dotos patrulēšanas uzdevumā, kontrolēt kuģu satiksmi virs Baltijas jūras. Francijas Jūras spēku lidmašīna veica piecu stundu uzdevumu, uzraugot aptuveni 200 kuģu kustību pie Zviedrijas un Baltijas valstu krastiem.
Saskaņā ar Francijas Bruņoto spēku pārstāvju pausto, šajā lidojumā lidmašīna tika pakļauta Krievijas bruņoto spēku elektroniskajam uzbrukumam - "traucēšanas mēginājumam ", kā arī "iezīmēšanai no uguns vadības sistēmas radara puses”.
Pēc Francijas bruņoto spēku pārstāvja teiktā, šādi rīkojoties, Krievija "demonstrēja savu naidīgumu", taču Francijas Jūras spēku lidmašīnas apkalpes profesionālā rīcība novērsa jebkādu tālāku situācijas eskalāciju un patruļlidmašīna turpināja sava uzdevuma izpildi. Viņš arī piebilda - neraugoties uz atklāti naidīgo rīcību, Krievijas militārpersonas tā arī nebija ieinteresētas īstenot savus, šādā - tehniskā veidā pret Francijas lidmašīnu izziņotos draudus, jo "[kinētisks] uzbrukums NATO lidmašīnai varētu izraisīt pēkšņu un daudz nopietnāku eskalāciju ar NATO spēkiem," skaidroja G. Vernē.
Komentējot incidentu starp Francijas Jūras spēku patruļlidmašīnu un Krievijas bruņotajiem spēkiem NATO spēku komandieris Eiropā ASV Armijas ģenerālis Kristofers Kavioli ceturtdien Briselē atzina, ka šāds incidents ir “diezgan nopietns”, lai arī pēdējā laikā ir “plaši izplatīts” Eiropā.
Jau vēstīts, ka pēdējo mēnešu laikā Baltijas jūrā bojāti vairāki zemūdens kritiskās infrastruktūras savienojumi. Galvenokārt bojājumi notikuši civilajiem kravas kuģiem velkot enkurus pāri kabeļiem un cauruļvadiem. NATO valstis aizdomās par šādu sabotāžu rīkošanu tur Krievijas specdienestus.
Pēdējais lielākais šāda rakstura incidents notika 25. decembrī, kad zem Kuka salu karoga kuģojošais kravas kuģis “Eagle S” ar enkuru pārrāva zemūdens elektroenerģijas kabeli “Estlink”, kas savieno Somiju un Igauniju.
Reaģējot uz notikušo, NATO uzsāka operāciju “Baltic Sentry”, lai no sabotāžas aizsargātu jūrā izvietoto zemūdens infrastruktūru.