Nesen Ķīna paziņojusi, ka izveidojusi speciālu radaru, kurš spēj uztvert ar “Stealth” tehnoloģiju aprīkotas lidmašīnas. Tas darbojas arī kā vadības punkts, kas palīdz trāpīt izšautām raķetēm mērķos, piemēram “F-35” iznīcinātājam. Portāls “Nationalinterest.org” atzīst - kaut Ķīnas apgalvojumi šķiet ticami fizikas līmenī, ir svarīgi atcerēties, ka militāru sensoru efektivitāte ir atkarīga no daudziem faktoriem.
Problēma “Anti-Stealth” tehnoloģijas izvērtēšanā ir tāda pati kā “Stealth” tehnoloģijas izvērtēšanā. Nav zināms cik labi tā strādās, kamēr tā netiks izmantota reālā kaujas situācijā.
Ķīnas propagandas kanāls “Global Times” paziņojis, ka jauno Ķīnas radaru var izvietot uz transportlīdzekļiem un kuģiem, izveidojot blīvu radaru tīklu, kas neatļautu ienaidnieka lidmašīnām slēpties itin nekur.
“Nationalinterest.org” gan vaicā - vai Ķīnas apgalvojumi ir patiesi? “Stealth” lidaparātu neaizsargātība pret zemas frekvences radariem ir plaši zināma militāro ekspertu vidū. Krievija vairākas reizes ir apgalvojusi, ka tā ir izveidojusi radarus, kas spēj ieraudzīt “Stealth” lidmašīnas. Arī ASV strādā pie sensoriem, kas to spētu izdarīt.
Kaut arī Ķīnas apgalvojumi fizikas līmenī šķiet iespējami, ir jāatceras, ka radaru efektivitāte ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Cik vienkārši var iztraucēt jaunā Ķīnas radara darbību? Cik viegli var iznīcināt jauno radaru? Beigu beigās nav īsti skaidrs, vai šis radars vispār eksistē.
“Stealth” un “Anti-Stealth” tehnoloģiju nevar objektīvi novērtēt, kamēr tā nav izmantota modernā konfliktā, proti, starp ASV, Krieviju un Ķīnu. Dažas valstis “F-35” iznīcinātāju jau izmantojušas mazos konfliktos, piemēram Sīrijā, tomēr tur iznīcinātājam pretī stājās vecākas paaudzes pretgaisa aizsardzības sistēmas, un arī tas nenotiek vienmēr. Bieži gaisa aizsardzības sistēmas nemaz nav atradušās vietās, kur uzlidojumus veikuši “F-35”.