70% aptaujāto Krievijas iedzīvotāju kā galveno informācijas avotu ir nosaukuši televīziju, un lielākā daļa respondentu – 54% - arī uzticas televīzijā sniegtajai informācijai. 38% aptaujāto lieto internetu, bet 30% – sociālos tīklus, liecina Krievijas neatkarīgās socioloģisko aptauju kompānijas “Levada-Centr” veiktā aptauja. Tikmēr uzticība internetā un sociālajos tīklos pieejamajai informācijai nav nemaz tik augsta, attiecīgi - 17% un 15%.
Krievijā kkdienā internetu lieto 68% aptaujāto, un pēdējā mēneša laikā ar interneta traucējumiem – bloķētām iepriekš pieejamām mājas lapām – saskārušies 27% respondentu. Lai piekļūtu bloķētajām mājas lapām, VPN (VPN vārteja var būt maršrutētājs, serveris, ugunsmūris vai līdzīga ierīce ar interneta tīkla un datu pārraides iespējām – red. piez) izmanto 23% aptaujāto, jo lielākā daļa (46%) nemaz nezina, kas ir VPN. Populārākie sociālie tīkli Krievijā joprojām ir “VKontakte (65%)”, “YouTube” (46%), “Odnoklasniki” (40%), “Tik Tok” (34%) un “Instagram” (34%). Mazāk populāri ir sociālie tīkli “Facebook” (10%) un “Twitter” (5%).
Pateicoties kampaņai pret Rietumvalstu izdevumiem un sociālajiem tīkliem (primāri “Facebook” un “Twitter”), mazinās to lietojums un uzticība Krievijas sabiedrībā. Tiek runāts par nepieciešamību bloķēt arī “YouTube”, kā pamatojumu minot kanāla vēršanos pret Valsts Domes interneta kanālu “Duma TV”.
Iespējams, Krievijas iedzīvotāju lietojamības un uzticības pieaugums valsts propagandas telekanāliem ir skaidrojams ar prokremliskā socioloģisko aptauju veicēja “VCIOM” uzrādīto uzticības pieaugumu valsts līderim Vladimiram Putinam. Jau ziņots, ka 8. aprīlī šis rādītājs sasniedza 81,6%, kas ir par 14,1 procentpunktu vairāk nekā pirms Krievijas militārās invāzijas Ukrainā 24. februārī.