Vācija, Nīderlande un Polija plāno attīstīt militāro kravu loģistikas koridoru, kas atvieglotu karaspēka un kaujas tehnikas pārvietošanu starp Eiropas Ziemeļjūras ostām un NATO austrumu flanga valstīm laikā, ziņo ASV aizsardzības medijs “Defense News”.
Nīderlandes aizsardzības ministrija 30. janvārī parakstīja nodomu protokolu, kas ļautu attīstīt šādu transportēšanas koridoru, novēršot fiziskos, transporta, infrastruktūras un birokrātiskos šķēršļus.
Šādi soļi sekmētu ātrāku munīcijas un citu bīstamo kravu pārrobežu pārvadāšanu alianses iekšienē. Jaunā pieeja ļautu militārajiem dzelzceļa sastāviem piešķirt prioritāti iepretim civilajiem pārvadājumiem.
Valstis vienojušās, ka Nīderlande koordinēs Eiropas Savienības Pastāvīgās strukturētās sadarbības jeb PESCO militārās mobilitātes projektu.
NATO Aizsardzības politikas un spēju direktorāta vadītāja Sāra Tarija norādīja, ka Eiropas valstis tagad saskaras ar sekām pēc gadu desmitiem ilgušajiem nepietiekamajiem ieguldījumiem aizsardzībā .Vienošanās starp Vāciju, Poliju un Nīderlandi ir solis pareizajā virzienā samilzušo drošības problēmu risināšanā.
Trīs lielākās Eiropas ostas ir Roterdama Nīderlandē, Antverpene Beļģijā un Hamburga Vācijā, kuras ar iekšzemes galamērķiem NATO Austrumu flangā savieno ūdensceļi, autoceļi un sliežu ceļi.
NATO pagājušajā nedēļā paziņoja par plāniem Eiropā, jo īpaši Austrumu flanga valstīs rīkot militārās mācības “Steadfast Defender”, kas ir lielākais šāda veida vingrinājums kopš Aukstā kara noslēguma. Plānots, ka mācībās piedalīsies aptuveni 90 000 karavīru no visām NATO dalībvalstīm un kandidātvalsts Zviedrijas. Mācību mērķis ir pārbaudīt NATO aizsardzības plānu efektivitāti cīņā pret spēcīgu pretinieku. Vingrinājuma laikā karavīri izmantos Nīderlandes ostas un Vācijas autoceļu un dzelzceļu infrastruktūru.
Arī ES janvārī paziņoja, ka tā finansēs 38 papildu projektus 807 miljonu eiro vērtībā, lai atvieglotu karaspēka un aprīkojuma transportēšanu.