Aizsardzības ministrija informē, ka sākot ar 2023. gada 1. janvāri Aizsardzības ministrija un tās padotībā un pārraudzībā esošās iestādes pāries uz elektronisko rēķinu apriti, turpmāk apgādes rēķinus un preču pavadzīmes apstrādei pieņemot tikai atbilstoši elektronisko rēķinu standartam un kārtībai.
Pāreja uz elektronisko rēķinu apriti saistīta ar veiktajiem grozījumiem Ministru kabineta 2019. gada 9. aprīļa noteikumos Nr. 154, kas stājušies spēkā šā gada 1. jūnijā.
Sākot ar 2023. gada 1. janvāri, rēķinu aprite aizsardzības nozarē notiks atbilstoši Ministru kabineta noteikumu Nr. 154 apakšpunktos 6.1. un 6.2. minētajiem elektronisko rēķinu piegādes kanāliem.
Turpmāk pieņems rēķinus, kas būs iesniegti, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, kas ir pieejama Latvijā reģistrētiem vai pastāvīgi dzīvojošiem piegādātājiem elektronisko rēķinu piegādei valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām un to iestādēm. Tāpat arī pieņems rēķinus, kas iesniegti, izmantojot elektroniskā pasta adresi, kas norādīta pasūtītāja, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja, publiskā partnera vai tā pārstāvja tīmekļvietnē un kas izmantojama saziņai ar attiecīgo pasūtītāju, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, publisko partneri vai tā pārstāvi.
Aizsardzības ministrija aicina sazināties ar Aizsardzības ministrijas Pārmaiņu vadības un digitalizācijas nodaļu, nosūtot e-pastu uz rvs@mod.gov.lv, ja ir nepieciešams atbalsts pārejai uz elektronisko rēķinu apriti.
Tuvākajā laikā Aizsardzības ministrijas mājas lapā tiks nopublicēta praktiska informācija par elektronisko rēķinu apriti.