Dienvidkorejas lielākais automašīnu ražotājs “Hyundai” ir paziņojis par saviem plāniem radīt nākamās paaudzes kaujas tankus, kas tiks darbināti ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju, izstrādātu arī daļai no “Hyundai” automašīnām. Dienvidkorejas nākamais K-sērijas kaujas tanks, “K3”, ir izstrādāts “Hyundai” meitasuzņēmumā “Rotem”, un tas izmantos ūdeņraža degvielas šūnas, lai radītu tīru, gandrīz klusu kustību un apgrūtinātu pretinieka iespēju kaujas mašīnu atklāt.
Apvienojot ūdeņradi no saspiestām gāzes tvertnēm ar skābekli no gaisa, ūdeņraža degvielas šūna var radīt elektrību, kas tiek uzkrāta akumulatorā un izmantota elektriskā motora darbībai, radot gandrīz klusējošu piedziņu ar teorētiski lielāku darbības diapazonu nekā parastajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem. Vienīgā emisija ir ūdens, kas parasti ir tvaika formā.
“Hyundai” jau ir izmantojis ūdeņraža degvielas šūnu jaudu automašīnās, sākot ar “ix35 FCEV” 2015. gadā, un pagājušajā gadā izlaisto “Nexo” modeli. Lai gan neviena no šīm automašīnām nav pārdota lielos daudzumos, tās ir vienas no pirmajām pasaulē komerciāli pieejamām ūdeņraža degvielas šūnu automašīnām.
Pirmos “K3” tankus, kas tiks izstrādāti sadarbībā ar Dienvidkorejas bruņotajiem spēkiem, sāks ražot 2040. gadā.
“Nākamās paaudzes kaujas tanks pārspēj visas šodienas tanku spējas, nodrošinot efektīvāku misiju veikšanu, izmantojot jaunākās tehnoloģijas nākotnes karadarbībai,” teikts “Hyundai Rotem” paziņojumā.
“Tā kā kaujas lauka apstākļi mainās, tankiem nepieciešamas vairākas izmaiņas attiecībā uz ugunsjaudu, vadību un kontroli, kā arī spēju izdzīvot, lai radītu maksimālu kaujas sinerģiju,” norāda “Hyundai Rotem”.
“Hyundai Rotem” izstrādā arī “stealth” virsbūves dizainu, kas piešķir tankam jau futuristisku izskatu un nodrošinās ekipāžai “mūsdienīgu daudzslāņu aizsardzību.”
Saskaņā ar “Army Recognition” informāciju, “K3” tankā darbosies trīs cilvēku ekipāža, kurā ietilpst vadītājs, komandieris un lādētājs, un viņi atradīsies stipri bruņotā korpusa sekcijā.